fredag 9 juli 2010

slappdag no3

Som vanligt gjorde jag först inget, jag vaknade sent, jag pratade i telefon, jag lyssnade på radio. Så bestämde jag mig för att åka till pappa i helgen. Ringde en eventuell kattvakt, hämtade min extranyckel hos en vän, köpte kattvaktspresent och en likadan present till mig. Så blev jag bjuden på middag, där höll hennes barn låda, två glada barn som kändes som fler, vi byggde lego, vi byggde husvagnar av legot. Jag råkade säga bajs under middagen, då sa sonen bajs mest hela tiden och skrattade. Sen fick jag skjuts till kattvakten.

Kattvakten och jag gick till en sjö, vi satt på en brygga, luften var sval, fuktig och kylde ner mig. Vi fotade oss. Vi tog kort på ljuset, tog kort på oss i ljuset, tog kort på oss i motljus. Sen gick vi hem, jag hade fågelbajs på byxbaken.

Kattvakten tog mig till nerlagda BUP, som nu står det tomt, vi tittade in genom fönstren. Vi fantiserade om vad som varit vad, varför det fanns en tom liten damm utanför, varför där fanns en lekplats och en odlad liten hörna, vi fantiserade om lampan som var tänd och hålet i väggen in mot en tvättstuga. I åtta år har det nu stått tomt.

Jag gick till BUP, det var en vinter. jag klev då av bussen och svängde in i mörkret mot skogen. Min psykolog stod i dörren och väntade på mig, jag ville inte missa skolan så jag fick komma dit sent, när allt var tomt och stängt. Men nu var allt främmande, minnet av lokalerna är nästan helt borta, kanske minns jag golvet jag anade genom fönstret ikväll.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar