tisdag 20 juli 2010

crazy cat lady

En bekant sa en gång att jag skulle bli en galen kattkvinna. Det var samma dag som jag åkte och hälsade på siamesen Miss Jones chanel. Det var samma dag jag bokade denna lilla späda varelse, med rosakantade blå ögon och inte alls lika fin som de andra i kullen.Hon verkade inte alls tycka om mig, men uppfödarens pondus sa att det var denna jag skulle ha.

Det blev en till Siames, Tyra, ur en kull söderifrån. Så jag har två.

Men idag skickade jag iväg en prenumeration för en katt tidning. Då, när han sa att jag skulle bli en galen kattkvinna, hade jag nekat, Nu vet jag. Jag kommer bli en, om jag inte redan är det. Allt tyder på det. Alla mönster här hemma, mitt otvättade hår, blommorna som knoppas på uteplatsen och hummlen som klättrar längs snören jag bundit upp. Att jag vill ha fler katter eller husdjur. Att jag trivs bäst hemma.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar