lördag 3 juli 2010

nedräkning

solen värmde när jag gick mot jobbet klockan 07:06. Jag tänkte att det kommer bli en varm dag. Sen dess har jag jobbat, tagit någon nypa luft med en rökande arbetskamrat, men om dagen blev varm vet jag inte. Efter tretton timmar, varav 45 min x2 som rast började jag gå hemåt.

Hemvägen gick förbi mamma där jag fick två enorma alvedon, en för ikväll och en för senare, om värken sitter i. Mamma sa att jag var alldeles vitblek, och jag som bättrat på mina kinders färg med bronzpuder strax innan jag kom dit.

Nu kokar jag tevatten, jag kokar också potatis till morgondagens lunch. Jag luktar surt, mitt hår, mina kläder, min hy, min mun har alla olika sura dofter. Jag kommer inte duscha.

kl 16:15 imorgon börjar mitt livs första betalda semester. Den kommer vara i två veckor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar