lördag 31 juli 2010

Ernst Rolf

Om det var från någon radiodokumentär jag hörde i mina pretantiösa tidiga tonår, en om Rolf, om hans livs slut. Det jag minns är att han hade tagit sina två grand danois och kört till en strand där han försökte dränka sig. Han ändrade sig, kravlat upp på land och dog strax efter det i den lugninflamtion dränkningförsöket gett. Sen sörjde Stockholm sin glamoröse enterteiner. Det var år 1932.

Jag minns hundarna, men de kanske jag själv fantiserat ihop, kanske var det bara en, kanske hade han inte ens hund och hade han hund kanske det inte var en grand danois. Var/är fixerad/besatt av husdjur. Det djur jag inte velat äga och ha som kamrat finns inte. Kanske ville jag att Ernst Rolf skulle ha haft grand danois. Det är egentligen inte viktigt, inte ens för mig, hur det ligger till men jag ser dem sim tigrerade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar