tisdag 27 juli 2010

nätter

Natten som var. Jag kom i säng sent, det gjorde inget, skulle vara ledig fram till halv fyra. Var så trött, när jag drog täcket över mig. Vaknade, trodde jag sovit länge. Det hade gått en halvtimme. Somnade igen. Vaknade. Täcket kändes inte täckande nog. Kände mig sedd. Ville gömma mig, drog täcket nästan över huvudet men kalla vindar drog förbi och nästa gång jag vaknade till var jag rädd. Antar jag vaknade ur en mardröm, men jag minns den inte, mindes den inte i natt heller. Men rädslan pumpade genom kroppen, svett ökade och andetag jag försökte hålla tysta flämtade högt. Men någon slag ro fick jag. Vaknade elva på förmiddagen. Snoosade till tolv. Åt. Sprang. Duschade. Åt. Jobbade. Åt. Nu ska jag lägga mig till säng igen.

2 kommentarer:

  1. Min natt var också sådär, vaknade ur mardröm på mardröm. Mindes aldrig vad jag drömt men hade den obehagliga känslan kvar i kroppen, och skräcken...! Tydligen har det åskat i natt, kanske hade det med det att göra. Hoppas på bättre sömn inatt och att du sover redan! kram

    SvaraRadera
  2. visst var det oro även denna natt, iaf för mig, känns som om något bara laddar, som en urladdning hägrar. Kram

    SvaraRadera