söndag 25 juli 2010

jogging no4

I duschen, efter dagens joggingtur, min tredje so far, med dörren öppen ut mot hallen, med mig själv fullt synlig i en spegel. Såg mig, det är något med att röra på sig som gör att kroppen vaknar till, sträcker sig, spänner sig. Musklerna känns. Och det var som om det syntes. Huden såg mjuk och frisk ut. Brunutansolandet har gjort sitt till. Så såg jag ut i hallen. såg mina pjäxor, slalompjäxorna, och de stämde så bra med kroppen jag såg i spegeln.

Men det är en annan sak att de står där i hallen och inte i förrådet, de har bara fått stå kvar och stå kvar. Samma med resväskorna, östersund packningen är ännu inte helt uppackad, väskan ligger kvar på golvet mellan fotäljen och bordet. Docksta ryggsäcken är inte heller den helt tömd, men den ligger i hallen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar