lördag 31 juli 2010

picture perfect

Photo Booth gör mig snygg. Den fångar inte rött i hyn, den suddar ut ojämnheter, den gör mig så jag vill se ut. Så som jag skulle se ut om jag var fullkomligt lycklig.

Bygger upp inre bilder av mig i harmoni. Ser mitt harmoniska jags hem. Vilka möbler, vilket hus lägenheten ligger i, i vilken stad. Ser också mig själv, vackrare än i verkligheten, mjuk och lätt. Ibland ser jag barn runt kring mig, oftas fler husdjur. Jag ser resor. Goda måltider och vackra soluppgångar. Jag ser en man ibland, en jag delar livet med.

Så jobbar jag mot de här sakerna. Alla attribut kring min bild av mitt lyckliga jag. Allt är saker, det går att få, köpa, sno, skaffa sig på något sätt. Allt är överkomligt.

Men, men, men . . .

Mitt harmoniska jag finns inte i de här sakerna, de punkterna, de målen. Jag kommer inte nå dit med attribut. Harmonin behövs som mest när allt går förlorat, när drömmen om livet sviker en.

1 kommentar:

  1. Ring grym bild.. Du verkar vara en cool och ärlig tjej..

    /Den långa glada mannen

    SvaraRadera