torsdag 8 juli 2010

the cat´s meow

Tyra, en av siameserna, stjälpte en enorm tekopp, en full tekopp, så det rann hett te över rätt mycket. Teet rann ner över mina heligt sparade tidningar, det rann över en liten byrå, så dess yta är sig inte lik nu, och tidningarna de hänger på tork, efter att jag baddat dess sidor med handdukar.

Stackars Tyra, jag blev så arg så jag slängde de blöta handdukarna efter henne, de jag torkat upp det blöta med. Jag svor. Sen gjorde det ont i mig, ont för att hon inte fattar, hon fattar inte att hon gjort något, det hon fattar är att det kommer blöta handdukar farande mot henne.

Men Tyra gömde sig. Jag fick fatt henne, jag höll henne hårt, jag önskade hon kunde förstå ett förlåt. Siameserna fick en extra portion god mat denna kväll. Nu är allt som vanligt, hon låg i mitt knä när jag såg mad men.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar