torsdag 22 juli 2010

partytricket

Det är mörkt, Natten är åter mörk och extra mörk för att gatlysena inte tänds. Gick hem, nu, nyss, i tidiga natten. Det blåste varmt. Hade varit ute, typ clubbat, typ inte clubbat, men varit på en.

Var med vänner. Träffade bekanta. Jag är dålig på festandet nuförtiden. Är en nervös själ, ordlös och med stammande rörelser. Så denna kväll sög jag burk. Upptäckte detta som mycket ung och gör det inte ofta, inte alls, tror inte det är så sunt. Men att suga burk är att suga i en burk. Läpparna sväller, det är det som är grejen med det. De svullna läpparna.

Så ut från toa med allt större läppar för varje gång. Då blev allt roligt, vet inte varför, kanske för att bekanta ser lite osäkra ut när man hälsar, byter artighetsfraserna, kanske för att jag vill visa dem, visa läpparna, för alla, kanske för att det blir en roll, en mask att dölja sig bakom.

Har alltid lekt med tanken på att svälla läpparna lite mer permanet. Sen jag som tidig tonåring upptäckte burken. Älskade Esther Canadas, minns någon henne idag? Hennes läppar. Stora. Läpparna var extremstora på 90-talet. Trots min platta byst är det läpparna jag velat göra större.

Lyssna på Mae West´s Way out West, det gör jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar