lördag 21 december 2019

Törsten.

Hade fyllt pluntan med Bäska Droppar. Gick ner till förfesten hos Ingunn. Där såg jag glas stå på bordet, rena glas en kunde ta. Hade blivit lite svettig och varm av promenaden ner till henne. Var redan då törstig. Fyllde inget glas med vatten. Tog några sippar ur pluntan och lite av av Hans-Olas Whiskey.

Tänkte att när vi är på festen på Profilteatern, då släcker jag törsten. Men där köpte jag egen whiskey och drack ur pluntan gömd i garderoben. Inte för att jag behövde vara gömd i garderoben, men det gav en extra känsla till drickandet som jag uppskattade.

Såg att det stod burkar med Cola i kylen i baren. Ville köpa en, men gjorde det ej. Köpte istället en liten macka med ost och sardell, den var salt och god och jag sköljde ned den med ännu ett besök i garderoben och en vipp ur pluntan.

Det var på vägen hem, pratandes i mobilen med Johannes, som törsten blev orimlig. Hemma drack jag ett glas vatten i en klunk för att fylla igen och tömma det i en klunk osv. Måste ha hjälpt, är i rätt bra form idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar