tisdag 31 december 2019

Hummern.

Snön föll i stora flingor när vi klev ut från arbetet. De singlade sakta ner och jag förlorade mig stundvis i dem. Rikta blicken uppåt, såg dem virvla stilla runt i luften. Men varje gång jag förlorade mig i dem tappade mina fötter fäste och jag höll på att ramla ett antal gånger.

Köpte hummer. In på Ica berghem. Tog två humrar. Ska äta dem imorgon, själv, grisigt slaska i mig dem med mycket smör.

Köpte blondering. Orkade inte med mitt hår, det drog ner mitt humör. Sen tänkte jag att uppe på Kvantum på Mariehem har de den rödblonda färg jag trivs så bra i. Tågade ditt upp. Potatis, stjälkselleri, mascara, lösfraller och den rödblonda färgen hamnade i min korg. Var nästan öde där. Såg ett par. Den ena av dem jobbar på mitt jobb. Jag rusade förbi, för trött för att prata, fuktig av svett från den raska promenaden, doftande av kläder lagrade av svett från flertalet sådana raska promenader.

Hemma drog jag igång hårprojektet. Blondera först, färgen i sen. Duscha. Nu har jag just ätit. Klockan blir elva när som helst och jag längtar efter att däcka. Jumboflaskan bubbel ligger på kylning sen igår. När jag vaknar ska jag göra mig redo att fira det kommande året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar