lördag 14 december 2019

Inskolningen no2.

Känner mig inte klar med inskolningen. Han som pratade så mycket. Mycket av det han sa har tagit över min hjärna.

Han visade en film han gjort med sin klass. Han går på universitetet, läser något med kroppen. Han visade en film de gjort till en fest med filmtema. Sju minuter lång. Fem killar som fånar sig. Juckar mot någons huvud, låtsas gråter, säger coola repliker, poserar, brister ut i skratt. Han ser över min axel. Han skrattar högt, han säger: Vi improviserade allt. Han säger det liksom stolt. Han skrattar vidare. Han har nästan sin haka vilande på min axel. Jag ler. Ler artigt och tänker: tar inte detta slut snart. Tänker dan efter att jag borde gjort som Ingrid Bergman gjort när Ingemar Bergman visade en film, som han tydligen gjorde varje onsdag under alla sin filminspelningar. Ingrid hade rest sig upp efter någon minut och sagt: Detta har jag inte tid med. Sen hade hon gått. Kvar satt Ingemar med alla de andra, de som kände vördnad för honom och de såg väl klart även denna film.

Men jag bara log artigt. Jag berömde även honom för hans skådespeleri. Sa att i filmen var han en helt annan person. Nu var hans roll ganska tyst och klädd i kostym. Framför mig, eller just då, bakom mig, var en ung man i vårdarbetskläder och med en mun som gick i ett.

Han sa att jag borde backpacka. Att det är det bästa sättet att resa. Han sa att jag antagligen gillar lyx och vill åka på flotta resor, men borde åka och backpacka. Jag sa nej, det vill jag inte. Jag resar aldrig.

Han berättade om demonen som först visade sig som en svart korp, sen som en svart hund och så kröp den fram i mänsklig form, men förkolnad och ännu en gång som en ung flicka som bankade på dörren så lägenheten skakat och ett dån han aldrig hört förr dundrade fram för varje slag hon slog.

Det kom en sexscen på tv:n. Han kom in på Tinder. Att han lagt ner  Tinder pga alla psycho brudar som fast han sagt att han bara vill ha sex och de säger att de bara vill ha sex,  vill de sedan ha mer och det blir en massa tjafs och han ville bara loose some steam. Kanske har han rätt där.

Han hade trott att jag var 28 år. Det smickrade mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar