torsdag 12 december 2019

Pinterest.

Nyvaknad. Sov djupt. In i sömnen kl 10:00. Vakna kl 18:00. eller försöker vakna kl 18:00. Mitt hår är otvättat - därför stripigt. Ögonen bleka. Den nya mascaran som inte går bort trots ansiktstvätt och sen smudge så fult under ögonen. Min förra mascara gick inte heller bort i tvätt, men den liksom la sig fint efter sömn.

Äter min frukost, tre rostmackor med honung, en halv honungsmelon, kaffe och äppeljuice. Åt en annan frukost på morgonen, innan jag somnade. En burrito med potatis och fläsk, guacamole. En liten skål stjälkselleri och en virgin Mary som jag tycker är så god varje morgon att jag svär högt och nöjt.

Det är halt ute. Blött, halt och mörkt. Det sämsta vädret. Jag som alltid går i en timme innan jobbet, går en runda, tar i med stegen så att svetten ska lacka. Men nu när varje steg är en risk att halka blir det kortaste vägen ner för backen till jobbet. Det tar också nästan en timme pga pingvinstegen, men kroppen får aldrig ta i. Blodets pumpas inte runt.

Jag som aldrig hatar något väder, har nu insett att jag iaf tycker mycket illa om halkan.

Men nu, denna tid med frukost, det är min egen tid under arbetsperioderna. Det är då jag scrollar genom Pinterest, eller ser grejer på youtube, kanske läser en artikel, men det är ytterst sällan. Men min Pinterest har förvandlats till en mardröm. De bilder den nu föreslår är unga tjejer som poserar med sitt långa hår. Inget är intressant. Var tog växterna vägen? De fint inredda rummen? Var tog de övergivna miljöerna i vackra färger vägen? När klickade jag ingång detta nya flöde av ointressanta tjejer?

Nu ska jag svepa kaffet, tugga i mig melonen och dra iväg till arbetet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar