lördag 14 december 2019

Krukväxterna.

Jag vet inte om det var en så bra ide med krukväxter. Tycker fortfarande att det är fint. Men murgrönan i mitt tak håller på att förvandlas till torrt fnöske. Upptäckte även att den lilla kaffeplantan, som ännu är grön, var lika torr och knastrig den. Kanske har jag vattnat ihjäl dem. Murgrönans jord är ännu fuktig. Kaffeplantan har torr jord. Två kaktusar har jag vattnat ihjäl. En liten porslinsblomma kämpar för sitt liv och jag vet inte hur jag ska gå tillväga. Den stora kaktusen tycks stå stadigt och jag hoppas så att jag inte råkar paja den. Den är så fin. Apsvansen är dock i någon skrump-fas. Paschiran tycks leva.

Paschiran och den stora kaktusen är de jag tycker bäst om. Ska nog satsa på den typ av växter i framtiden, när ljuset vänder åter ska jag skaffa de stora växterna. En stor kaktus som kan växa sig ännu större. Men en ampellilja till taket. Finns skolmatsals-vibe på den, men mitt hem kan nog motverka den känslan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar