måndag 23 december 2019

Kaktusarna och utsikten.

A room with a view hade det ironiskt kunna stå i en instagrampost med dessa bilder. Det vita huset rakt över gatan. Det huset har en fin blå mosaik i sin trapp. I det huset är det studentkorridorer och nu nästan öde då de flesta åkt hem över julen. 

I det vita huset var jag nästan på fest hösten 2000. Då gick jag folkhögskola och var här på höstlovet. Min vän var förtjust i en kille som bodde där och vi åkte dit. Min vän var för full, hon lyckades inte ta sig in. Hon satt utanför lutad mot de vita cykelskydden. Jag gick in. Gick ut. Jag ringde en taxi och gav min vän min väska att kräkas i så att taxichauffören skulle våga köra oss. 

Då fanns inte det huset jag bor i nu. Då var här en dunge träd och tre utspridda stora villor som höll på att förfalla. De revs, dungens träd fälldes och sex stycken lägenhetshus och en stor parkeringsplan kom i dess ställe. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar