lördag 14 december 2019

Lördagen.

Vaknade som vanligt när det är en ledig natt klockan 5 på morgonen. Helt utan lust att somna om. Såg alla kvarvarande avsnitt av Bachelor. Nej,  lyssnade på de kvarvarande avsnitten av Bachelor. För jag har nästan slutat bry mig om vem Simon och Felix ska välja. Medan ljuden från de sista dejterna hördes gick jag genom Pinterest, matrecept, scrollade genom DN m.m.

Kl 7:30 steg jag upp. Diskade, lagade frukost, åt frukost och sen är det liksom en dimma. Allt blev en väntan på tvättiden kl 13-16. Ringde Agnes och lagade mat. Mer måste jag ha gjort, men vad? Det vet jag ej.

Tvättade och skulle när jag tvättat klart gå till film i Västerbottens lokaler och redigera film. Istället tog jag fram alla skor av läder och smorde in dem. Smorde även in en väska. Plockade bort alla skor som hör barmarkssäsongen till och ställde vinterpjucken ordentligt på rad i hallen. Sen kände jag verkligen inte för att gå och redigera film. Gick och handlade och snön föll kall och blöt och marken var ömsom krispig, ömsom blaskig och kändes förrädisk, som att den skulle svepa mig ikull med hala fläckar.

Skulle inte handla godis. Det ska bli ett slut på mitt godisätande. Men jag handlade godis. Samt grejer för det franska käk jag imorgon ska ge mig på. Tror Fransk mat är bra mat. Massa grönsaker och kryddor som inte är starka, men fylliga. En lagom mängd kött. Igår köpte jag äntligen en gryta, så att det ska kunna bli av. Imorgon ska jag laga Choucroute och nån gång snart blir det boeuf bourguignon




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar