måndag 30 december 2019

Pärlemormoln.

La mig kl 9. Ca. Vaknade kl 13. Såg på mobilen att mitt arbete vill ha tag i mig, de undrade om jag kunde rycka ut. Låg vaken kvar i sängen. Kl 14 ringde de. Låg ännu sömndrucken kvar. Det fanns ingen som kunde gå ut. Jag drog på svaret. Jag som tänkt köpa hummer inför imorgon idag. Slåss om den billiga frysta hummern på Ica Maxi. Martin som skulle komma och hämta nyckeln till Film i Västerbotten så att han kan göra Grade på Sunny Girl. 

Nyckeln las i ett kuvert utanför dörren. Det blir ingen hummer även detta nyår. La mig för att sova igen. Vaknade kl 19. Kollade igenom Instagram och Facebook. Bilder på skimrande moln fyllde flödet. Pärlemormoln kallas de tydligen. De fick liksom en blank yta som skiftar i pastelligafärger. Jag tänkte att vad offrar jag inte för mitt arbete, missar vackra himlafenomen. Sen tänkte jag att jag nog ändå inte hunnit ut innan solen gått ner, att jag faktiskt varit vaken då de svävade över oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar