lördag 7 december 2019

Till och från jobbet kläderna.

Skrev om dem tidigare, liknade dem med vad gubben i huset i skogen i inlandet bär när han sjunger på dialekt ingen modern människa förstår, liknade dem med det barnet under 13 år bär när det riskerar att bli mobbat. Iofs hårt. Hårt mot barnet. Jag tar tillbaka det.

Termostövlar har jag lärt mig att de heter, de stora varma skor jag har. Att stoppa fötterna i dem känns som att lägga kroppen i sängen efter en hård dag då en aldrig fått vila. Att gå i dem är en annan femma. Det är som att jag nu lärt mig tekniken, att inte röra fotleden, att allt sitter i knäts schvung. Kanske höftens också. Finns en risk att mina vader inte används alls, att de bara är stadigt förpackade och inne i värmen i termostöveln förtvinar och blir ännu smalare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar