fredag 27 december 2019

Morgan Fairchild.

Följer Morgan på Instagram. Hon har 2830 följare. Hon följer 179. Hon lägger ut bilder från evenemang hon är på, fester med vänner, middagar med vänner. Hon delar inlägg, särskilt från Pee-Wee Herman i sina stories.

Morgan ser ut som en docka någon bär runt på dessa fester. Inte en min ändras. Håret ligger prydligt. Ibland finns det bilder på hennes katter eller som nu i jultider, bilder av grannarna julbelysning.

Jag var fascinerad av många som barn, såklart även av Morgan. Hon ser ut som en amerikansk version av Catherine Deneuve. Större hår, vulgärare kläder. En mer sexualiserad version av Barbie.

Jag vet lite om Morgan. Jag ser en dokumentär någon lagt ut på youtube. Den har knastrigt ljud, en gammal vhs som blivit sliten. Jag tar mig igenom.

Morgan var mullig och kallades Fatsy Patsy av sin klasskamrater. Hon var så blek att klasskamraterna trodde att hon var albino. Men genom att bara äta grapefrukt och ägg en sommar tappade hon kilon och steg fram som en skönhet. Enligt dokumentären. Hon ville inte bli cheerleader, utan gick med i teatersällskapet.

Så försörjde hon sig som skådis i flera år på teatrar i Texas. Kom sedan till New York och jobbade off off off Broadway. Hon fick en roll i en såpa, körde det i några år. Hamnade i LA och fick spela i sit coms med Robin Williams och primetime såpor. Hon fick alltid spela en lättklädd och förförisk bitch.

Morgan engagerade sig i frågor som gällde HIV/AIDS och för kvinnors rätt till Abort. Det finns ett klipp där hon står med sin tunna lilla kropp och stora stora hår, med sin mycket lilla och spröda knutna näve höjd, sida vid sida med Jane fonda.

I intervjuer från sent 80-tal pratar hon om producenter som jagat henne inne på sina kontor, om producenter som krävt sex av henne för roller. Om producenter som krävt närvaro när sexscener spelats in. Och Morgan har berättat om detta, redan från början, långt innan 2017.

Morgan fick aldrig några riktigt stora roller, hon dök upp i tv-filmer, i såpor - Dallas och Falcon Crest, i reklamer, hon började spela parodier på sig själv och blev någon i serien Vänners mamma.

Hon jobbade oavbrutet, jobbar än. Hon verkar ta alla de jobb hon får. Hon är nu en hälsosamt mullig och mycket slät liten tant.

Morgan hade kaniner och katter som husdjur. Inga barn blev det. Allt enligt de klipp och dokumentären jag sett.

ps. Jag tycker hon förtjänar många fler följare på sin Insta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar