lördag 14 december 2019

Taxar.

Ligger i soffan. Krypit ner under det täcke jag hämtat från sängen. Jag fryser. Har ätit det godis jag tidigare köpt. Chokladöverdragna skumbananer, Lakrisal, rosa skumsvampar, de beiga skumsvaparna. Druckit en kopp te. Jag känner hungern. Men är för trött för att känna aptit. Har mat förberedd. Potatismos och köttbullar. Två redan skalade morötter samt en blodapelsin. Det finns redo i min kyl. Bara att värma det som ska värmas. Men aptiten är borta. Tröttheten har tagit över och jag önskar så att jag redan ätit, att klockan skulle vara över 22 och jag skulle kunna slockna.

Har datorn i knät. Ser en dokumentär om Anna Magnani. Hon verkar ha haft en långhårig tax. Imorse, då jag lyssnade på Bachelor, så kollade jag upp om just långhåriga taxar. Tänker att en sån skulle klä mig så bra. Men ärligt, där jag är nu, med jobb, med ork, så är mjuka katter som kryper nära och går på låda det mest lämpliga sällskapet. En ivrig hund, en liten rackare gjort för grytjakt, åh, den skulle bli helt omöjlig i min ägo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar