torsdag 19 december 2019

Bysten.



Den t-shirten. En del av problemet är halslinningen. BH:n är också inte hjälpsam. Linningen är slapp, den bidrar till att visuellt bredda min byst. Bara en gissning. Men linningen stör mig. BH:n är inte heller rätt. Min byst kändes verkligen som en rejäl byst. Inte en toppig och svällande pinuppas, nej, som en matronas. Som Dagmar Ebbesens. Som Margaret Dumonts. En bred massa utan erotisk lockelse.

T-shirten gör också något med min kroppsform. Den döljer min svank så jag glömmer den. En rak kloss ihopsatt med en annan rak kloss. Det är min överkropp i t-shirten och min underkropp i arbetsbyxorna. Jag börjar tro att jag är så bred.

I väntan, en av de som bor på mitt arbete sitter på toa, jo, hon bad mig stanna. Jag står och väntar. Sätter händerna i ryggslutet. Står så ett tag. Ser åt sidan, där i spegeln, ser S-formen min rygg och rumpa nu bildar när händerna utplånat T-shirtens klossfall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar