tisdag 10 december 2019

Ananas.

Idag vakar jag av. Ger mig själv mindre timmars sömn så jag ska sova den kommande natten. Klev trött upp kl 14:30. Gjorde min frukost. Fick i mig allt kaffe, men inte alla smörgåsar med honung. En halv blev kvar. Glömde för ett tag bort den lilla skålen med färsk ananas. Men började äta av den. Åt även en liten skål ananas igår och det gjorde min mun öm. Ananas är starkt, brännande liksom. Kanske frätande. Möjligen är jag allergisk. Ännu var munnen öm. Dagens ananas gjorde ont i min ömma käft. Jag tuggande ändå på. Långsamt. Envetet. Ondare och ondare för varje tugga. Sen la jag av. Slutade äta.

Gjorde mig i ordning och tog mig ner på stan för en middag med Mika som är här. Hon är på turne, är turneledare för en föreställning som spelar imorgon och i övermorgon. Vi bestämde oss för indiskt. Vi fick in våra rätter. Min mat var nog inte särskilt stark, men varje tugga sved liksom till i de tusen sår som tycks klä min gom. Jag fick i mig hälften. Resten bad jag att få i en låda hem. Nu står det i min kyl. Hemma stod frukostresterna kvar på sin bricka, honungen aningens bortslickad av nån av katterna. Den får stå kvar till imorgon. Då är jag nog utvilad för att ett bortplockande av den inte ens kommer kännas. Ikväll känns allt oöverstigligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar