fredag 10 december 2010

Stackars Miss Jones

Det är synd om Miss Jones. Har råkat sparka henne mer än en gång. Det har hänt när jag liggande i soffan ska slänga upp ett av mina ben från golvet, då har en stackars siames farit. Idag klev jag på hennes svans. Jag sminkade mig och missade att hon satt där hos mig, tog ett kliv, hörde ilskna pip. Sen gick hon i halvcirklar framför mig och jamade. Argt eller förtvivlat eller snopet. Jag skämdes.

Hon är en akrobat Miss Jones. Hon springer uppgör väggen för att riva ner kläder som hänger på galgar. Tänker mest på grannen, att så där efter midnatt höra hur någon far upp med riviga steg från andra sidan väggen. Jag håller andan och väntar på att ringklockan ska ringa och en arg granne ska stå där. Än har det inte hänt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar