tisdag 21 december 2010

julshopping

Försöker klarna. Har rusat runt, åkt buss, handlat, låtit habegäret stirrigt blänka i ögonen. Pilgatan, Sanbergs pappershandel, Coop, Rusta och Berghems blommor. Nu har jag gran. En stor gran. En som står i duschen och tinar. Snön droppar. Det är skog och kvistar i svanken när jag kissar.

Men jag försöker klarna. Har jag köpt alla julklappar? Har jag glömt någon? Tror inte det. Vissa får vänta till efter jul för de är borta, de får inte innan, inte av mig.

Linda och jag pratade om ångestfyllda alkade småstads-don Juans. Jag fick en tillrättavisning av en tant på bussen för att jag glömde mig och satte upp en skoklädd fot på bussittsen. Helt rätt.

Vilar först, sen får jag klarna.

2 kommentarer:

  1. Du stal mina ord. Nu kan jag ingalunda sammanfatta shoppingen på min egen blogg. Well said, i alla fall.

    Fridfull jul, till dig och dina fränder!

    SvaraRadera
  2. hahahaha tack! Såg nog allt att du sammanfattade den också. Godaste julen till dig!

    SvaraRadera