tisdag 28 december 2010

om mitt skrivande.

Har haft svårt att skriva, att stava, att lära mig grammatik, finns så mycket jag ännu inte lärt mig. Vet tex inte vad satser är eller knappt vad verb eller subjekt eller konsonanter är. Fick gå i specialgrupper, sitta i en lite grupp och tragla glosor och läsa stortextade böcker på svenska eller engelska. Det pratades om dyslexi men ingen kom fram till något. På högstadiet fick jag en 2+ på en text, det är inget bra betyg, men det stod också att det var det bästa jag dittills skrivit. Jag blev så lycklig, ville läsa den för alla, ville att alla skulle läsa det bästa jag skrivit.

Kan inte stava, men jag skriver ändå, ofta med pekfinger och långfinger, vänster hands långfinger, höger hands pekfinger, på tangentbordet. Det går långsamt och jag är slarvig. Men jag vill skriva. När jag skriver för hand skriver jag oläsligt, med endast stora bokstäver, de spretar och är lutande, runda, kantiga. En vän fick ett vykort från mig, hon satte det på kylen i sin studentkorridor, en av hennes korridorsvänner frågade om hon hade en utvecklingstörd vän efter att ha sett min skrift.



3 kommentarer:

  1. Jag tycker att du skriver jättebra. Sluta aldrig skriva. Och låt ingen tro att du inte kan skriva. För det kan du.

    KRAM

    En språkgranskare.

    SvaraRadera
  2. Tack! Det var snällt och det gör mig glad att läsa. Kram

    SvaraRadera
  3. Stor kram tillbaka! <3

    Språkgranskare.

    SvaraRadera