tisdag 28 december 2010

Omar och jag

Hade tänkt gå ut ikväll. På en spelning. Winhill/losehill. Men kom inte iväg. Så klart. Luften går ur, fötterna vill dra sig upp under mig. Min kompis förstod, hade räknat med det, för så gör jag jämt. Sluter mig, kryper ihop, tare lungt, äter godis och ser denna bild av ibland så snygga Omar.

Omar Sharif älskade Bridge så mycket att han la av med det, ingen passion skulle få bestämma över hans liv. Men då hade Bridgepassionen bestämt över hans liv, försenat filminspelningar, säkert kostat lika mycket som han vunnit i över trettio år.

Här sitter han i Istanbul. Lägger sina kort.

Han är vacker i Lawrence of Arabia. Han är storögd i Doctor Zhjivago. Han är Barbra Streisands tjusiga hopplösa världsvana man i Funny Girl. På 70-talet hade han åldrats, blivit en gubbe, det gick fort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar