onsdag 3 november 2010

palten & pingviner

Mormor bjöd på palt och bad om ursäkt för hur de såg ut. Morfar sa att palten inte var fin men smakade gott. Vi åt. Morfar åt mest, fyra och en halv. Agnes och Signe åt fyra var. Jag åt tre. Hur många mormor åt vet jag inte. Vi tuggade, svalde, blev mätta, blev proppmätta, blev trötta.

Morfar bröt taffeln och berättade om Tycko Brahe och hur han höll sin kissnödiga blåsa in i döden för att inte bryta den kungliga Taffeln.

Sen åt vi satsumas i mjukare stolar och i soffan bland kuddar. Och mormor erbjöd mig ett 1000bitarspussel och Agnes komponerade min bloggtext: Var hos mormor PUNKT fick ett pussel PUNKT det var ett omöjligt pussel PUNKT.

Bläddrade också i en bok om pingviner där jag satt bland kuddar och värmeljus, mätt och dåsig i soffan.






3 kommentarer:

  1. Av någon anledning kommer jag alltid alltid att förknippa din mormor och morfars lägenhet med två saker: Honeycrunch och en pistol!

    SvaraRadera
  2. Honeycrunch! gud vad sugen jag blev på det nu, finns det än? Och pistolen! Hur var det med den, något med min bror som sökte tillflykt till oss i lägenheten, var han jagad av en pistolman eller var han ute med en pistol, en leksak som såg sjukt riktigt ut?

    SvaraRadera
  3. Ja finns det? Jag har inte sett den, däremot har ju den där honungsklubban som de hade på paketen blivit rent trendig, den tycker jag man ser överallt. Fast jag har aldrig sett någon ha en och använda den i sitt kök.. Intressant!

    Ja hur var det med pistolen? Det ringde på dörren och Kristina sa "Tänk om det är någon med ett vapen" och så visade det sig att din bror.. ja, jag tror att det var så att han hade ett leksaksvapen och att polisen kommer men jag blir osäker! Du får fråga honom!

    SvaraRadera