torsdag 18 november 2010

eftermiddagens sömn

Sov från 15 till 19. Drömde om måsar, klar havsluft, resa med spårvagn över ett torg, en famn som höll om mig, om skäggstubb på en kind som lutades mot min nacke.

Drömde hur vi gick in i en skoaffär, där började han håna mig för mina stora fötter, han drog av mig mina kläder och drog på mig två tunna vita klänningar, han blev aggressiv och började dra om kring mig. Jag blev rädd men ville att han skulle älska mig. Men han puttade ner mig i en trapp, skulle stänga in mig i en källare, han skrattade och var vild.

Tänkte att det var ett skämt. Att han ville ha mig men konstig humor.

Men nere i källaren, med dörren som for igen, fick jag kraft och övergav tanken om kärlek, jag fick kraft och slängde ner honom, jag slängde dörrar som jag slet loss, jag slängde bord och stolar över honom. Jag hoppade för att riktigt pressa samman allt. Sen gick jag ut på en innergård, med klippor och gula stora hus kring, jag gick i de vita små klänningarna, solen sken och de stora fötterna var nerstuckna i stora gummistövlar, jag hittade ett postfack, hittade ett brev från hans föräldrar, bestämde mig för att leta reda på dem så de kunde släppa ut honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar