fredag 19 november 2010

drömmar no4

Skriver om nattens drömmar igen.

Först var det jag, min mamma och min bror Peje. Vi hade en båt vi donade med, den stod på ställningar och vi putsade och skrapade och målade dess skrov. Det var vid en flod, det var en sådan båt Gregory Peck och Polly Bergen har i Cape Fear. Vassen var gula och höga kring oss.

Men vi sov i ett hotell, ett hotell i Umeå. Vi sov på golvet, min bror och jag. Mamma i sängen. Jag gick ut ur rummet när de andra sov. Jag åt mat på en highteck hamburgerestaurang men en krånglig procedur av rullband när man skulle lämna sina rester. Jag kom till hotellet, jag mötte så många, hittade en sal där hela ensemblen från Dancer in the dark satt och sjöng ulla billqvist. Jag slog mig ner.

Men något hände, jag avslöjades som vampyr och jag hade två små flickor med mig, de var mina barn och jag gjorde allt för att försvara dem. Jag kämpade för deras och mitt liv. jag drack varmt blod och flög och mobben jagade mig och mina barn och hotellet var en labyrint av biograf, av rum och trädgårdar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar