tisdag 2 november 2010

när jag gick hem

Gick förbi en vän, han hade hittat mina handskar, de jag tappat i fredags, de med den trasiga tummen. Satt ett tag på hans golv. Såg klockan och sa: trodde jag varit här i en timme men det har bara varit en halvtimme. Han reste sig. Jag sa: vill du att jag ska gå. Han sa: stanna du, jag blev bara så kissnödig. Jag gick.

Ute regnade det och jag pratade med min syster Agnes i telefon. Hon tyckte jag skulle ringa mormor och morfar om morgondagens paltmiddag. Jag tyckte hon skulle ringa. Hon sa: varför ska jag ringa? Jag sa: varför ska jag ringa? Jag ringde. Då var jag på mormor och morfars gata. Mormor bjöd in mig.

När jag klev in hos dem så hade mormor stått och tittat efter mig i fönstret. Hon hade sett hur mycket det regnade. Hon sa: vill du ha en satsumas. Jag åt två, ställde om två av deras klockor och fick ett nr av Spira.Vi pratade också hälsa och morfar visade bilder i Hemmets Journal på hur riktiga katter ser ut, de ser inte ut som siameserna anser han.

Sen gick jag hem i regnet. Blev fuktig av regnet och svett.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar