söndag 30 januari 2011

lite söndag

För mig är det morgon. Men klockan är två. På dan. Ska jobba snart. Har en kort kväll. Det är fem timmar från ungefär sexton till ungefär tjugoett. Jag jobbar nästan jämt kväll. Vissa veckor bara kväll. Sex kvällar, en morgon. Då får jag ob på lönen efter 19:00.

Sitter i det jag sov i. Än. Under täcket. Men täcket har följt mig från sängen till soffan. Som alltid. Siameserna ligger i knät bakom datorn. Som alltid. Har DN bredvid mig. Inte som alltid. Men som några veckor fram.

Tänker att det är folk som går in på bloggen. ca 40-50st per dygn. Tänker att det kan vara en och samma. Det gör inget. Det är smicker att en person vill läsa det jag skriver så gärna att den klickar in. Eller att en och samma tycker det jag skriver, de bilder jag tar, de bilder jag jag snor, är ett tidsfördriv värt att driva bort trista timmar med. Tänker att jag skulle inte orka läsa en blogg som uppdaterar hela tiden, så som jag gör, ofta på den tidiga natten. Tänker att för mycket gör att det blir för mycket att ta igen om man varit borta ett tag.

Nåja.

Nu ska jag laga mat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar