söndag 30 januari 2011

Kaniner Och Marsvin

Boken är tryckt 1991. Året jag fyllde tretton. Så någon gång under mina tonår skrev jag med spretigaste handstilen för- och nackdelar med kaniner och marsvin. Men även med råttor, ökenråttor och hamstrar.

I tonåren tjuvrökte jag med mer vana Eva och lika novisrökarn som jag, Lotta. Eva hade druckit och det hade inte vi, lotta och jag. Eva berättade och vi lyssnade. Vi gick långa promenader och sen drack vi te.

Och så skrev jag i mitt tonårsrum argument för min längtan efter ett husdjur.



2 kommentarer:

  1. Åh, vad jag älskar ditt forna jag! Varför fick du inte ha hamster "på rummet ditt"?

    SvaraRadera
  2. du, det är typ samma nu, samma tankebanor, samma listande, men i huvudet. Mamma är den stora allergikern. Fast mina systrar fick en kanin när jag flyttat hemifrån.

    SvaraRadera