måndag 24 januari 2011

DN

Börjar med det äkta i bilderna. De jag just tog av mig själv på mattan på golvet.Mitt feta hår. Den randiga teen jag sovit i, gått till arbetet i, gått hem från arbetet i, haft hemma de lediga stunder jag varit hemma. Min tee för hela helgen. De ljusa jeansen har också varit på, men inte när jag sov. Teet jag dricker är också sant. Och att jag har DN.

Att jag har DN betyder inte att jag läser den. Bläddrar i den, ja. Men läser den. Inte på golvet med alla helgens delar spridda runt mig. Nej. Bilderna tog jag för att verka urban och smart. Jag insåg det. För texten skull ha handlat om de snöbollar jag kastat när jag trött gick hem från jobbet. Texten skulle ha handlat om min matthet och rofylldhet inför en avklarad arbetshelg. Och bilderna skulle visa sofistikerade mig, bohemisk mig på en matta, smart mig läsande DN.

Det var en fin katt på DN söndags framsida iaf.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar