söndag 20 juni 2010

vackra

igår såg jag bilder på anna held, hade sett the great ziegfeld i vilken Lousie Rainer spelade Anna Held. Googlade och möttes av hennes bild som slog ner i magen på mig. Sånt händer mig ibland, vissa utseenden berör eller tjusar eller vad de gör. Men hur det nu är känns de i magen.

en annan som berör mig så är Gary Cooper, men där bygger det mycket på hans röst, hur han rör sig, så som jag sett honom i filmer. Han tar i magen, väcker ett pirr, men om jag bara sett en bild av honom, utan hans filmpersona, hade det nog inte kännts.
Hans sexapeal i filmer som Marocko, Deseire, där han är ung med dimmig blick och klar mörk röst. Eller hur han och Audrey berör, får mig att le fånigt, i Love in the afternoon. Synd att coop gjorde så många västerns. . .





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar