onsdag 30 juni 2010

utekvälln´

Hade pratat löst om att gå ut med en vän ikväll, vågade inte lova något för den senaste tiden har jag bangat, tänkt att hemma är bäst

Men idag ville jag överaska mig själv och ta mig ut.

Jag höll peppen uppe, trots trött kväll på jobbet, och en kvart innan jag slutat sms:ar jag min vän. Hon var inte pepp, hon åt muffins.

På vägen hem tänkte jag att det var lite rätt åt mig, alla de gånger jag bangat, valt hemmet istället, lämnat mina vänner åt sin partypepp i ensamhet.

Tänkt också där på hemvägen att det jag kände mig mest snuvad på var att få klä mig fint, dra sotet några extra varv kring ögonen, smeta läppglans friskt över munnen och lite till, ha små kläder som glittrar, och vingla fram på klackarna med tunna bara ben.

Så nu sitter jag hemma, uppklädd, för uppklädd gjorde jag mig, uppsminkad, för uppsminkad gjorde jag mig också.

Nä, nu ska jag dra på mig pyjamasen, dags att sova tror jag.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar