lördag 26 juni 2010

english breakfast

Dessa mängder te jag dricker. Morgon middag kväll och däremellan. Börjar med starkt english breakfast, slutar med grönt earl grey. Varje dag. Jag gillar enkla beska teer. Om jag dricker annt te så är det med mina systrar, för när vi umgås dricker vi te. Om vi ser film, om vi sitter och pratar, om vi löser melodikrysset så dricker vi te.

När jag var barn drack jag med mjölk. Men en sommar i docksta, mormor och morfars stuga ligger där, fanns ingen mjölk. Då satt jag och speglade mig i teet i den mörka koppen. Tillbaka i stan och tillbaka till mjölken behövde jag ingen mjölk längre. Det gick inte ens med mjölk.

Mina tänder blir gula, som en härdad rökares gaddar i min bleka nuna. Ibland dricker jag bara grönt eller rött för att få bort det gula men så kommer saknaden och jag bälgar åter i mig svart te.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar