fredag 18 juni 2010

rain

Lyssnat på rudy vallee. Lyssnat på hans rain. Började lyssna på rudy på grund av Joe E Browns millionär i Some Like It Hot, han som bjuder ut Jack Lemmon till yatchen med lockande ord om de senaste Rudy vallee skivorna. Också fastnat för vagabond lover. Finns en klagan hans röst, något återhållet också.

Blev grå idag, bara grå kläder, fotade mig, med största allvar. Gjorde ett försök till leende, till lekfullhet, avslappnat. Men något sådant fanns inte hos mig idag. Bara tunga mungipor och uppspärrade ögon. Kanske är jag trött.

Gick över ängarna, gick ut till en djuraffär, köpte kattmat, fyra kilo, köpte en kruka på rödakorsets affär, och en kudde. Regnet kom. Paraplyet fälldes upp och sen släpade jag med både krukan- och kuddpåsen och kattmaten i en hand. Är fortfarande öm i armen. Bytte arm, men en arm tog mer stryk än den andra.

Såg en vit gås, blåa ögon omgivna av rosa kanter. Mötte gåsen även på vägen hem, då fräste den högt och viftade med sin tunga. Jag skyndade på mina tunga steg.








1 kommentar:

  1. jobbigt möte med akka, har alltid tyckt att gäss är så aggressiva djur. Vilka FINA bilder du har, bra kvalité! Ska köpa en sådan kamera tror jag nog. I övrigt en mycket bra blogg, jag förväntar mig dagliga uppdateringar som jag kan njuta av.

    SvaraRadera