måndag 21 juni 2010

en frans från förr




när jag damsög hittade jag en lösögonfrans. En oanvänd. Hur hade den hamnat på mitt golv? Minns inte sist jag använde en. Förr så använde jag lösfraller ofta, varje helg, varje fest. Men nu är festerna få och lösögonfrallerna färre. Men här låg den. Och jag damsuger varannan dag, pga av katterna, utan dam skulle jag nog aldrig damsuga. Men mitt på golvet, mitt i rummet. En avklippt, raskt friserad lösögonfrans

Men minnen kom, minnen från festnätter med vippade ögonlock, och festbilder råkte fram. Som en glömd Norma Desmond, filmstjärnan begravd i det förflutan i filmen sunset blv, satt jag här, såg på bilderna, mindes vännerna, mindes vin och soda smaken, mindes kyssar, svett och dans. Det kändes långt borta, mest kanske för att jag ville känna det så, låta mig vara sentimental och förgången. Nåt sånt . . .typ.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar