torsdag 24 juni 2010

Attis hundbok



fick den här boken av faster Atti. Hon är pappas faster och heter Astrid. Hon var lärarinna och enligt ett inklistrat blad hade klassen hon var fröken i fått boken.

Men sen fick jag boken, många år senare. Jag älskade hundar, husdjur överhuvutaget, jag älskade att teckna när jag var barn. Kanske därför fick jag boken under ett av våra besök i hennes lägenhet i Hässelby. Men ung och dum som det barn jag var så tyckte jag den var tråkig. Hade velat få en bok med foton, inte denna gamla gamla bok.

Men tillslut tog jag boken till mig, den blev en inspiration i tecknandet. Särkilt pudlarna. Tyckte pudlarna var så fina i sina siluetter och jag fick till nästan lika fina tyckte jag.

Nu är jag vuxen, tecknar inte lika mycket, tecknar inte av bilder när jag väl teckna,r men det en av de finaste böcker jag äger






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar