torsdag 24 juni 2010

see through

I mitt BH-lösa liv är det ofta see through. Ibland avsiktligt, ibland av lättja. Jag kan tycka det är lika fint som pinsamt ibland. Vissa bilder bjuder på för mycket. Men med åren blir mina blusar, klänningar, toppar allt mer transparanta, lösa och transparanta. Har börjat tycka det är fint.

Men så dyker minnet av Anne Wibble upp. Hon var borgerlig finansminsiter på 90-talet och i en personlig interviu berättade hon om sina see through-blusar, de hon hade på sig när hon skulle vara sexig för sin man. Sen gjorde någon narr av henne, för hon var inte någon klassisk skönhet, hon var ett rejält medelålders fruntimmer med aningens elegans. Grått hår i en frisyr från sent 70-tal och med en markant näsa.

Med det minnet i mina tankar försvinner ibland peppen på see through, för inte har jag på mig dessa genomskinliga tyger för att bli lika löjlig som narren tyckte anne wibble var.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar