torsdag 10 maj 2018

Kristi himmelfärdsdag

Vaknar innan kl sju. Solen har redan värmt upp min lägenhet. Min nacke är blöt av svett. Trots att jag är så trött att ögonen är svåra att hålla öppna, kliver jag upp, ut på uteplatsen, vattnar rosorna och ser ut på den öde gatan. Det är Kristi himmelfärdsdag så många är lediga och sover istället för att ta sig till jobb och skola.

Tar en banan, drar på mig mina träningstajts. De sitter åt över skrevet, mer än vanligt, får en bullig cameltoe. Tänker en stund att den är fin, sexig. Vickar på höfterna och den rör sig under tyget. Den är ändå ovanligt stor. Påfallande stor. Drar på mig en tröja, den slutar i midjan. Toen syns tydligt, det blanka tyget över. Fotar den, funderar på att skicka bilden till någon. Tänker att så här kan jag inte se ut nu, inte ut och gå i. Tar en annan tröja, en större, som hänger ner över rumpa och skrev. På med solglasögonen, i med hörlurarna, nycklar i handen, går ut.

Lyssnar på febriga stråkar som tycks handla om längtan, fysisk längtan. Om kåthet. Från filmer där kvinnan är vacker och ett mysterium. Le Mepris, Marnie, Vertigo, A lizard in a womans skin. Går över ängarna, i de blanka lila och orangea tajtsen, den blå tröjan med Champion tryckt i vitt och rött, de orange, rosa, vita skorna, de blåa oljeblanka shadesen.

Ser min skugga i gräset, de smala benen tycks ännu längre, axlarna så raka. Tänker att jag ser ut som Antonius Block. Max von Sydow med sitt blekta hår och ögonbryn. Den kantiga gängliga kroppen. Men med inslag av något plutigt. Min mjuka underläpp, överläppens kurva, brösten, rumpans runda skinkor. Utan krigets tyngd på mina axlar och döden i hasorna. Rödblont hår som fladdrar kring en skalle med tankar på sin egen uppenbarelse. Självmedvetet stegande fram. Utanför min port gör jag en extra gir ut, så jag ska se mig i helfigur i glasdörrens spegling.

Liggandes i soffan får jag en snap av en ung man. Han frågar hur läget är + en bild av sitt ansikte. Jag svarar trött + bild av mitt ansikte. Sen följer två dick pics från honom. Jag svarar att jag har hår på fittan idag och inte orkar något,  hör inte av honom mer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar