fredag 11 februari 2011

vaknar och minns

Vaknade till Stil i P1. Det var längesen nu. Idag var det med utgång från Noel Coward. Rökrockar och grejer.

Som avskild från världen i min egna värld missar jag saker. Jag missade väskdebatten för en del år sen. Men i min sminkstol satt Sissela Lindblom, hon som drog igång den. det var på svt umeå en dag eller en vecka då jag ryckt in. Hon sa bara att hon kritiserat konsumtionshetsen och statushetsen och sånt. Jag höll med. Jag sa sen: Har du hört Stil i P1? Det är fantastiskt, det är som något annat än tidningarnas sidor som säger hur vi ska klä oss, som säger vad som är rätt och vad som är fel. Stil visar allt som finns bakom, stil har olika ingångar, stil ser modet som något utan rätt och fel. Typ så där höll jag på.

Jag tyckte Sissela var en trevlig en, men jag tyckte ibland att hon såg skeptiskt på mig. Men för att jag tyckte om henne googlade jag väskdebatten och henne och såg där hemma långt från smiklogen att hon huggit just mot stil och Susanne Ljung. Då kände jag mig mycket aningslös, nollkoll sminkös upp i norrland. Hade jag vetat något hade jag nog hållit tyst, iaf inte hållit ett brandtal för en radioprogram jag älskar och hon inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar