lördag 12 februari 2011

kaninkören

Drömde om en kör av kaniner. 119 000 kaniner. De fanns i ett stort hus, från golv till tak och medans man tände levande ljus började de sjunga vackert som änglar. Hundranittontusen röster som dundrade fram. Det var högt från golv till tak och rum som salar Julgransgrejer hängde kvar, som en gammal barrlös gran och tomtebloss som sprakade. Och alla Kaniner på hyllor utan burar, redo att sjunga.

Vi skulle dit, mi familj och jag. Pappa, min bror, mamma och mina systrar. Vi hade kakikläder, vi åkte bil, gick över träsk, vi var vid havet, vi åkte hiss, sprang i fartygstunnlar och maskinrum för att komma till huset där de bodde. Vi frågade en spansk korv med mustach som jobbade i en munkaffär. Vi frågade en sovande hund som inte svarade. Vi kom fram. Men jag fick aldrig höra dem sjunga.

Nu gör jag mig redo för jobb. Idag blir det mycket. Eller långt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar