torsdag 24 februari 2011

ledig

På bilden är det förmiddag och jag borstar tänderna efter att ha ätit två smörgås med morgontorr mun. Drack en kopp earl grey också.

På bilden är det innan jag gick ner på stan. I de trasig vinterkläderna jag har för vana att gömma mig i. Innan café med vän klädd i promenadskor från ecco, mjukisbyxor, minkpäls, diamanter och röksug. Vi drack nästan kall varmchoklad med grädde och snön föll luftigt utanför.

Bekanta vid kaféborden och en plötslig blyghet drabbade mig. Mumlade något, log, vinkade åt dem. Inte mer.

Sen höll jag låda hos mormor och morfar. Morfar såg skidåkning på teven. Mormor och jag åt kakor och skorpor, hon med en kopp kaffe, jag med en kopp te.

Idag fann jag mig petandes näsan med båda händerna, med båda näsborrarna fulla av fingrar från vardera hand. I stereo. Denna torra vinterluft få kusarna att flockas.

3 kommentarer:

  1. Jana. Ditt hår har den där färgen på riktigt, den där färgen du sa bara syntes på bild. Lyllos!
    Jobbar du helg?

    SvaraRadera
  2. men har den! Det är ju toppen!! Jo, jag jobbar helgen, men en bra helg, en sådan himla bra helg, kortkväll idag och imorgon, sen slutar jag 14:30 på söndag! Jobbar du?

    SvaraRadera
  3. Åh så himla skönt. Jo, jag jobbar, fast den osnällare typen av helg. Men det ska nog gå bra. Tror jag, tralala.

    SvaraRadera