söndag 6 februari 2011

bilder från när jag åkte från och till umeå

Flög till sthlm. Satt inte vid något fönster. Satt mellan två män. Den ene var ung och skulle nog bli säljare för han läste papper om hur man säljer. Han hade tagit tidningen Dagens Industri från tidningstället. Den andre var äldre och läste DN.

När jag flög hem satt jag vid fönstret. Med en fin gammal man bredvid mig, vi sa inget, vi försökte bara få plats med våra respektive expressen. Nu visste jag om att man skulle få en varm blöt liten handduk. Den tyckte jag mycket om.

Såg ut mellan tidningsbläddrandet. Såg motorn där det stod svenska fotbllsförbundet målat. Såg molnen och isen under oss. Vi flög över fruset hav hela tiden. Fruset hav med sprickor och flak tätt tätt.

Drömde att vi flög till en nordlig ö omgiven av is och dimma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar