söndag 24 oktober 2010

söndagsmorgon

Siamesen Tyra har lagt sig på siamesen Miss Jones. Miss Jones har lagt sig i täcket. Mellan påslakan och täcke. Solen skiner och det är egentligen inte morgon. Det är lunchtid. Men jag sov. Jag tryckte på knappen och sköt upp mitt vaknande i en timme och en halvtimme. Sen låg jag kvar en stund till.

Tappade en av mackorna med honung på. Den var alldeles gyllene. Jag åt dem med teet. Morgon teet. Dagens första stora kopp. Men mackan jag tappade, den var full av katthår när jag tog upp den.

Om en timme blir jag långa damen igen. Då sitter jag för sista gången i sminket i umeå på norrlandsoperan och får hårbollen fäst. Om två veckor blir det turné. Sundsvall och Kiruna.

Imorgon är det en vanlig vecka igen, så som de har varit sen artonde januari detta år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar