söndag 24 oktober 2010

cotton fluff

Hade druckit te hos Karin. Hon hade sett föreställningen ikväll. Hon började gråta. Vi köpte godis, jag köpte sockervadd. Sockervadd i en liten hink. Den fanns i rosa eller vitt. Köpte vitt.

Vi åt sockervadden och den var så god. Och särkilt god till te tycket vi.

På vägen hem, med raska steg i den begynnande lördagsnatten säger en ung man Hej sen ropar han. VILKA BEN! ÄLSKAR DINA BEN! ÅH, JAG ÄLSKAR HENNE! Jag pumpar segervisst med armen och skyndar vidare, bort från honom, han går med sina vänner bort från mig, en äng, en bäck, en dunge träd är snart mellan oss. Han ropar: SOFIEHEMSVÄGEN 28!! SES IKVÄLL!!! ler tacksamt för de komplimanger jag får, de jag får i mörkret, i förfestpeppfyllans mungång, i rörelse från varann.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar