torsdag 21 oktober 2010

drömmar no3

Sov. Sov till halv ett. Sov och drömde. Drömde mycket.

Här kommer drömmen i sammanfattning, läs om du orkar:

Allt for genom mitt huvud. Gynbesök med glasdörr ut till korridoren, från vilken läkare sprang in. Min bror målade i gynrummet. Jag Hade en kamera i drömmen, en fin kamera som tog fina bilder. Jag fotade en ung Liza Minnelli som dansade i en källarnattklubb med valv. Jag fotade en Polis som hoppade med sin häst i storsjön en magisk morgon med oranget dis. Jag fotade en man jag hade sex med. En man jag en gång nästan haft sex med på rikt. Nu firade han sin 30 årsdag. Och jag crashade den festen. Men inget stämde och om han hunnit bli tretti måste jag vara nära förti. Och vi konstaterade att jag såg ganska ung ut. Sen hamnade jag i ett hus. Ett mörkt hus för studenter. Där började en kamp. Jag ledde en barnarme i vita kåpor med svarta kragar mot troll och vikingar. Jag hade magiska krafter som gjorde min barnamre starkare och flygkunniga och kunde frammana en jordbävning i trollens trappuppgång. Men jag vaknade. Och känslan av oro var inte borta.

Nu sitter jag vaken och pank och att vara pank gör mig inte glad. inte glad alls. Jag äter min pasta. Dricker mitt te.

Måste den senaste veckan ha köpt godis och kattmat för nära tusen kronor


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar