söndag 31 mars 2024

Materiell bliss

 Är fortfarande i min materiella bliss. Så bekväm hemma att jag inte vill lämna, inte släppa in nån, jag vill bara vara här med mina grejer. Ostört. I min egen takt i min egen värld. Söka på pinterest på japandi och klicka mig vidare in i lunga inredningar, material som trä, linne, stora krukväxter, stora fönster med natur utanför. Bytte sängkläder igår. De orange/vita åkte i smutsen. Vita åkte på. Åter en bliss. En sån lugn bliss. Alldeles mjukt och ljust. Dimma idag. Regn idag. Alltså regn, vilken grej när en inte vill gå utanför dörren. Har stannat. Hoppas att det bara blir för en stund, för en kurs drog igång i måndags och jag har ännu inte gjort dess planering, bokat provtillfällen, bokat in de moment som kräver min fysiska närvaro. Jag har bara ägnat mig åt ägandet av vackra saker, helt och fullt och om det vore möjligt så hade jag så gärna stannat i det.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar