tisdag 19 mars 2024

Sött är gött.

 Igår fick jag svar på senaste provet. Fick ett B. Hann inte skriva klart, så jag, som vanligt, väntade på en katastrof och omprov eller restuppgift. När jag sett att jag fick ett B kom huvudvärken. Avspänningen som ger värk. Så kan det tydligen vara. Så sa en sjukgymnast till mig efter att jag fått massage och akupunktur mot just huvudvärk. Räkna med huvudvärk imorgon. Minns inte hur det blev den gången, men har tänkt på det sen, när lugnet kommer, sysslolösheten, avslappningen ska få träda in, då slår musklerna runt skallen i högsta växeln och kramar sans och vett ur en. Igår tog musklerna inte i så mycket, de höll bara ett konstant jämt tryck och jag var så sötsugen att jag ville sluka hela burken med D-vitamin med jordgubbssmak, men jag lät bli, tog bara två st och tuggade dom ivrigt, lät dom smulas sönder och sög i mig den söta syrliga saliven som fått smak av de pulveriserade tabletterna. Vet inte vart mitt sötsug tog vägen sen, hur jag fick bukt med det, för jag åt inte något sött sen, åt gröt med lingonsylt på, iofs lite sött, åt bröd på deg med sirap och vetemjöl som jag stekte i stekpannan. Ser nu att jag stillade det med sött och vita kolhydrater, sötsuget fick sitt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar